Ponnyhoppning

Jag var ju som sagt på ponnyhoppning igår på Matfors ridklubb, med Othilia och Nina. Måste bara säga att det var härligt att se att det var bra ridning överlag. Har ju varit på tävling förut där det sett förjävligt ut, men nu var det hur bra som helst. Med några få undantag, som att med väldigt mycket kraft såga för att få hästen att svänga och spöa upp den tills man får tillsägning. Men som sagt, några väldigt få undantag.

Så det var väldigt kul att se! Hade önskat att jag kunde vara där idag oxå då det är hästhoppning, men tar mig inte dit och pallar inte ta bussen själv. Vart btw riktigt pepp att börja tävla B nästa år oxå, spec. när jag fick veta att man kan välja att bara hoppa grunden. Och vissa klubbar här brukar ha 80cm för storhäst, så det känns mycket lovande.

Hade tyvärr inte min älskade kamera med mig, den är utlånad. Men det gick ju det oxå. :> Nästa gång. (Y)

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Njurunda brukar ha både 80 och 90 cm framåt våren. Då rider alla precis som dom vill och ingen press eller nånting :) Det är en bra början :)

2010-08-22 @ 13:05:19
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: josefine freéd

2010-08-22 @ 13:05:49
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine freéd

Jaså så pass nära till och med. Låter bra det! Så 80cm och grundomgång är möjligt att hoppa där? För det skulle jag absolut kunna ställa upp på.

2010-08-22 @ 13:06:22
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0