Vänstergaloppen är funnen!

Jippiiii! Som rubriken säger, jag har fått in två vänsterfattningar idag!! Helt jäkla underbart. Kommer en liten beskrivning av dagens ridpass som var hoppning. Jag visste att hoppningen skulle hjälpa oss, iom att det är där vi gjort mest framsteg inom kämpandet av vänstergaloppen.

Bellan kändes jättemjuk och fin på framridningen, direkt bara sög hon sig in i en mjuk och trevlig form. Jättehärligt! Både i skritt och trav. Efter lite framridning var det dags att börja hoppa. Och om jag säger såhär... första, enda ggn vi kom på hinder nr 1 så fick jag henne att trava. Sen var det full rulle enligt B! Det skulle vara galopp galopp galopp. Hur peppad som helst! Hur kul som helst, jag bara skrattar åt henne då. Vi hade verkligen roligt idag. Och i en vänstersväng mot ett hinder la jag galoppskänkel och voila! Vänster galopp! LYCKA. Sedan på slutet när jag började trava av henne på heeelt långa tyglar så bad Emma mig lägga en galoppskänkel, och VIPS där satt den andra vänstern oxå, klockren!

Så jävla kul. Jag kände verkligen på mig att det var hoppningen som skulle hjälpa oss i detta.. och nu har jag verkligen fått bekräftelse på det.

Det kommer lite bilder från avtravningen nu. Sedan laddar jag upp en film från dagen.





Kommentarer
Postat av: anna

åh så himla roligt att det funkade med vänstern! :'DDDD

2010-08-20 @ 17:36:32
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vad roligt:D:D grattis:D

2010-08-20 @ 17:45:48
Postat av: Bonnie

Härligt!

2010-08-21 @ 09:19:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna - mamma till Hampus o Melvin

grymt snygg häst du har! hade man inte läst att det var en travare så hade man itne trott det heller..



:)

2010-11-01 @ 23:36:48
Postat av: Anonym

de är varmblod va? =) /sofia <3

2011-01-14 @ 19:40:59
Postat av: anni

Det har verkligen hänt en hel del på er som ekipage och helhet sedan denna träningen kan man ju våga påstå!

2012-09-14 @ 15:24:31
URL: http://anniis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0