2 - min första häst

Jag tar min första foderhäst, typ samma sak. Annars måste jag ta Bellie och henne vet ni allt om redan! ;)

Nekter hette min första foderhäst. Han är ett gotlandsruss och var då 6 år gammal. Jag kunde ingenting när jag red honom så jag red bara liksom, haha. Hoppade lite och träningstävlade lite i hoppning 50/60cm.

Kan inte riktigt uttala mig om hur han var att rida eftersom alla brister vi hade måste ha berott på mig, haha jag visste ju inte ens vad stöd på yttertygeln/skänkeln var liksom. Inte konstigt att han rann iväg mot utgången hela tiden, när det var jag som inte kunde rama in hästen. Efter 2mån lämnade jag tillbaka honom då jag kände att vi inte hade någon framtid tillsammans, och han användes fortf. i trav vilket gjorde att han inte var min alla dagar i veckan heller.




Men söt var han!


Kommentarer
Postat av: Frida

När var det du hade honom? :)

2010-12-23 @ 13:57:54
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Caroline

Söta ni var tsm! :)

2010-12-23 @ 19:05:04
URL: http://dressyrohoppryttarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Du anar inte hur glad jag blir av dina fina ord! Rune är född 94, vi har kämpat rätt bra i hoppningen. Han var hopprädd från början så jag har fått klättra väldigt långsamt i höjderna, han märker när jag höjer. Men nu är han helt säker upp till 95 cm, kan hoppa banor på de höjderna utan att han bryr sig. Vi har börjat lite smått på 1 meter, det tycker han är halvläskigt men det går, så jag tar bara något enstaka språng på 1 m ibland. Det är så vi gjort hittils och tillslut accepterar han höjden och tycker det är svinkul!



Jag har tittat på filmer på dig och Bellie, hon är också otroligt fin!! Hon ser inte alls ut som en travare och rör sig väldigt fint, hon verkar vara en mycket trevlig häst :)



Jag la till dig på bloglovin, ska bli roligt att följa er!

2010-12-23 @ 21:18:26
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0