Kravlös uteritt

Imorse då jag vaknade hemma hos Erik kände jag mig extremt ridsugen. Egentligen skulle Emma ridit Bellan, men jag hörde om det var ok att jag red ändå, och det vare ju.

Nånting släppte i mig igår, en tyngd, så idag kände jag bara för att rida ut och ta Bellie för vad hon är för dagen. Inga krav. Och det går ju så himla mycket bättre när jag är lugn och inte brusar upp mig/spänner mig. Bellie känner ju verkligen av vilken sinnesstämning jag är i. Hon skötte sig fint idag. Först skrittade vi länge på lång tygel, sen tog vi en kort trav och en längre galopp. Det gillades! Sen blir hon ju lite spänd när man galopperat, och samtidigt var vi på hemväg. Så fort skulle det gå tyckte hon.

Hon blev dock väldigt mjuk och fin på slutet, arbetade henne när det gick. Eftersom hon hade så brottom i skritten så red jag lite samling nåra steg, och sen släpper jag fram henne ordentligt, samling nåra steg, och sen släpper jag fram henne. osv. Tillslut blev hon lugnare och vilade mer på steget, och hon gick och frustade en massa! :-)

Så jag är nöjd över dagen. Min fina tjej! Kmr lite bilder i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: M

Det har aldrig varit bestämt att jag ska sälja henne eller låna ut på foder, utan det är Om jag flyttar och inget är bestämt ännu ;) Jag har ju kvar henne så länge jag är i svall eller om jag flyttar till något ställa och har råd att ha henne :)

2010-10-10 @ 15:12:38
Postat av: Alva

Sv; Jag mår super bra :) Vad ska du göra ikväll då? :)

2010-10-10 @ 17:02:47
URL: http://candiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0