Ändrade planer

Skulle ju ha tränat på Näset ikväll, men Emma kände sig dålig så vi tar det imorgon istället.

Jag och Bellan red ut och hårdtränade istället. Nu jädrar kmr hon se ut som en köttbulle snart! ;) Iaf om vi fortsätter med detta. Hon var supertrevlig idag oxå! Mjuk och fin i munnen, släppte inte bettet, kanske någon få gång sådär bara. Och idag är första ggn vi fått till korrekta skänkelvikningar i trav! Brukar inte testa då det känns för "svårt", men hon bara flöt på kalasfint.

Vi red till en väldigt brant backe och galopperade upp där två ggr, och nerför gjorde vi halter. Satan vad hon tyckte det vart jobbigt! Haha.. hon flåsade och flåsade och bytte galopp hit och dit. Så nog har det tagit på hennes bakdel och rygg nå. ;) Skrittade en bit, sen travade jag av henne lång och låg, men hon ville smygöka heeeela tiden. Fick påminna henne där om att det fortf. var arbete som gällde. Sedan skrittade jag en bit för att sedan hoppa av och leda hem henne sista 25min.

Älskar naturen till häst! Och det är så perfekt, för det är ju där man har möjlighet att bygga muskler och få riktigt varierad träning för hästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0