Pigg liten tjej

Red ut på B idag. Tänkte ta en sväng i skogen men B ville annat, och så fick det bli. Hon brukar ofta vilja upp i skogen och börja svänga in själv vid två olika tillfällen, men idag ville hon bara rakt fram. Så vi körde samtliga gångarter på hårdare underlag idag. Viktigt med variation! (Y)

Skrittade på lång tygel hela vägen dit.
Sen kom vi till de stället där vi bara varit en gång, och hon blir sååå nojig. Det var även kossor där, och normalt bryr hon sig inte om kossor. Men dom lät konstigt och så hade ena en stor bjällra som B tyckte var skitkonstig. Vi red förbi dom och sen vände vi hem. Och då vart de fart på na, hon blir alltid skitknepig där, haha. Ska takta och grejja, hon blev skitsur när jag gjorde halt oxå.

Hon var kalasfin överlag
. Inte alls hård i munnen som sist jag red. Suuuuperfin! Red som sagt alla gångarter och det gick himla bra. Galoppen har varit bäst dom senaste ggna jag ridit, så även idag. Grymt! :D

Haha och vet ni? Jag har förstört Bellies man och lugg. HEMSKT! Det vart typ 100 olika längder på manen och ja vettefan vad jag sysslade med. Jag bara kör med saxen ja och sen får jag se hur de blir. Inte bra! XD (bilder kmr)

Det är väl inte lönt att jag säger vad som händer imorgon, för vad som helst kan hända. ;) Hihi. Så om det blir, ja då blir det kul, och blire inte har jag ju inte lovat nåt iaf! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0