Utforskat nya vägar

Har precis satt mig här vid datorn hos Emma, precis släppt ut B i hagen. Har ridit en extremt mysig sväng i skogen idag. Började med att massera och pyssla med henne ett tag innan jag bestämde mig för att bege mig ut utan sadel. Hon såg så trött ut och det har varit otroligt varmt här så det kändes som att hon skulle få slippa sadel idag.

Hade planerat att ta en av våra vanliga rundor, men B var på utforskar-humör. Ibland blir hon så att hon vill in på alla möjliga knepiga vägar och så, och idag var en sån dag. Hon försöker styra in sig själv på vägar vi aldrig varit på, hon verkar gilla sånt. Så varför inte. :) Hon fick välja väg, och vi kom in på en supermysig stig som gick en bit in i skogen. Har aldrig varit där. Vi kom till en väg som går till klätterbacken! Jippi! Fast om man får rida där jag kom ut har jag ingen aning om. Höll mig på sidan tills jag kom ut i skogen igen.

Vi red mycket offroad
idag, jag älskar det! Hon får lyfta massa på tassarna och se upp för var hon sätter dom. Riktigt bra träning och hon flåsade rätt bra där nån gång oxå.

Påväg hem (med mitt lokalsinne)
rider vi lite vilse. Jag höll mig på stigen hela tiden och tänkte att följer jag bara stigen kommer jag ut där jag började. Men ne, vi kom till en helt annan plats. Så vi fick vända 2 ggr och tillslut så lät jag henne styra och vips så kom vi ut på rätt väg igen, haha.

Mitt lilla ufo. Hon är så söt. Hon får så brottom ibland, på hemvägen. Och så var hon idag, så jag fick ta upp henne och jobba istället för att hon ska springa som en giraff i otakt och med sänkt rygg. Och hon kändes riktigt trevlig idag med! Jag som trodde den bra perioden slutade i söndags då hon inte kändes lika fin i munnen då, men troligtvis var det ju mina nervositet-känslor som spelade in då. Allra sista biten klarade hon av att gå på lång tygel utan problem, min duttia lilla sötfia.

Långt inlägg idag. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0