Dressyr

Red lite dressyr idag. Lyckades efter mkt om och men få ut min karl till stallet. Det är så kul när han är med, älskar det! Så det var väldigt trevligt. :-) Han fotade en del oxå så ikväll kommer bilder.

Nu till BellaBUS. Hon var inte alltför trevlig idag. Kan dock ha varit för att jag var lite spänd och kände stress, såklart. Så när jag spände av och red som vanligt så blev även hon fin. Men vi kom inte överrens alls där ett tag. I galoppen stressade hon upp sig otroligt mycket idag, så efter varje galopp fick jag rida runt och försöka lugna ner henne. Så när hon blivit lugn och tillfreds igen provade jag igen. Men samma visa. Jag red i båda galopperna, flest fattningar i vänster för att stärka den. Gick super! Hon tog kors en gång men sen var det rätt. Förutom när hon stressade och stod och hoppade på stället såklart.

Jag fick flera jättetrevliga
vänstergalopper idag, speciellt en som hon kändes väldigt fin och bärig i. Kul! Får fokusera på de positiva bitarna idag. :-)

Gopluttan!

Kommentarer
Postat av: Camilla- Tävla om snygga kläder ifrån Mountain horse

Kul att vänster fungerar nu även de dagarna ni inte är på topp! :D

2011-04-16 @ 14:55:21
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0