Hoppträning

Var iväg på hoppträning ikväll. Lånade grannens transport. Kan bara säga en sak, Bellan älskar sin lilla enhästars! Haha hon var livrädd i denna. Ville inte kliva på alls, och när vi väl kom fram stod stackarn och darrade hur mkt som helst samtidigt som ögonvitorna bara lyste på henne. Samma på hemvägen fast då darrade hon inte iaf.

Gick iaf super att träna
. Blev två stopp på en mur, vilket mitt inre redan räknat ut så det var endast jag som stoppade. Sedan hoppade vi den två ggr låg, och sen 2 ggr i rätt höjd. Allt annat gick super! Blev mindre korsgalopp idag oxå. Och i början när jag bad om vänster galopp gick de sjukt bra, hon tar den för mindre hjälper nu och håller igång den mer självmant. Superrrr! Fick väldigt fint beröm av Marianne oxå vilket var väldigt kul. Hon är verkligen toppen som tränare.

Kommer film. :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh va kul att de går framåt för er!:D

2011-04-19 @ 22:54:03
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad är det för märke på din transport? Jag är också inne på att köpa ett en-häst.

2011-04-20 @ 01:57:52
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Emma

SötBellan som inte gillar den stora, dyra, lyxiga transporten utan mycket hellre vill åka sin egen lilla skruttransport! ;P Ni får skynda er på med renoveringen så hon får tillbaka den snart! xD



Såg verkligen kanonfint ut och du red bra på distanserna och la egentligen aldrig i handbromsen mer än när du blev osäker på muren där ibörjan! (Y) Ni är så duktiga så!! <3

2011-04-20 @ 08:19:49
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Elenor

Hehe precis så är min Jossan också=) Våran transport skramlar som sjutton, och är ful som stryk, men i den är hon helt lugn. En gång lånade vi en nyare transport som typ bara var i plast (= helt tyst) och då var hon helt skärrad och dyngblöt av svett när vi kom fram...



Kollade på filmen och tycker att det såg väldigt fint ut. Ni hade ett bra tempo och B hoppade fint=)

2011-04-20 @ 08:38:59
URL: http://iamunreal.blogg.se/
Postat av: Anna

Samma fenomen hände med min förra häst. Hon var väldigt lättlastad...gick bara in och ställde sig och jag fällde upp bakluckan i min "gamla" transport. Fick vid ett tillfälle låna ett ganska nytt Umesläp pga vi renoverade min transport. Den ville hon INTE gå in i?? Och var riktigt stressad när hon väl stog där inne?? Umesläpet var både högre och bredare men det föll helt enkelt inte "damen" i smaken;) Så ibland är inte nyare och större bättre i hästögon;) När jag skulle lasta henne i min transport igen gick hon som vanligt bara in och ställde sig helt lugnt:D Så det kan bli!!



Mvh Anna & Tabasco:)

2011-04-20 @ 13:19:49
URL: http://anaby.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0