Dressyr + galen häst

Red dressyr i paddocken idag, med Othilia och Camilla. Det gick helt ok, hon var inge tung i handen eller så men ibland så knäppte hon av och bjöd inte ärligt. Men underlaget var ju inte det bästa heller. Överlag så kändes hon fin iaf! :-) Så jag e nöjd där.

Sen gick vi till en äng
och skulle ta fina bilder.... jo tjena. Bellie klarar inte av såntdär just nu, hon blir så sjukt övertaggad så det finns inte. Och då hoppar hon med framdelen så det är bara en tidsfråga innan jag faktist åker av när hon gör sådär. :-P Sedan fanns de inte en lugn stund.. Skulle trava av na på vägen men hon tog fattning på fattning och vi var påväg ner i diket en gång oxå. Hetsig som hon är. Blir inte klok på denhär hästen ibland, för jag har så himla svårt att rida henne rätt.

MEN, det som var bra idag var:

* Hon var helt ok trevlig i paddocken, hon hängde sig inte i handen och sprang inte som en galning
* Hon var hyffsat lugn påväg från paddan till ängen
* Tillslut fick jag henne att trava korrekt och genom kroppen, och där avslutade jag

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Jaha okej då förstår jag.. :/ :) Va kul att du hitta något fu ville plugga till tillslut då. :)

Va kul att höra :) Hur länge har du kvar tills du är klar? :)

2011-12-21 @ 15:21:08
URL: http://klemmas.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Okej va skönt! :)

2011-12-21 @ 15:41:04
URL: http://klemmas.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Tokfia då.Finns fler flygbolag än jamaica airlines tydligen haha..Bellie airline ;-)

Du får göra som en annan och sätta fegsnöre runt halsen så man har något att hålla i när det bär i väg xD

mvh/Q

2011-12-21 @ 16:09:33
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0