MYS!

Innan ridningen idag så gick jag ut och myste med B i hagen, kliade henne på favvostället osv. Hon tyckte det var väldigt mysigt! För när jag skulle gå sen så följde hon med mig var jag än gick, hihi. Superkul verkligen. Så då hade jag inte hjärta att lämna henne, så fortsatte mysa lite och klia på henne. Så sen när jag skulle hämta henne var det ju inga problem! Har inte haft nåra problem att hämta henne på några dagar nu. Det var en dag här för några dagar sen som hon inte ville, men det hade jag bara gått och väntat på eftersom jag inte "hunnit" umgåtts nånting alls. Så sen dess har jag varit noga med det vilket hon tycker om.

Sen kom hon helt
självmant till mig 2 ggr idag utan att jag behövde hämta henne och de är inte så ofta. ;)

Väl i stallet tränade
vi lite på att stå löst, vilket gick helt över förväntan. Hon var jätteduktig! Hon blev lite fundersam och testade en del, men bara jag är lugn och konsekvent så förstår hon helt. Band dock upp henne när Basen kom in för säkerhets skull, haha. Svårare att hålla sig i skinnet då ju! ;)

Sånthär tkr jag verkligen stärker relationen. Eller ja, det blir väl lätt att jag blandar in mina mänskliga känslor och behov av typ bekräftelse osv, så när väl B visar att hon kommer till mig självmant osv så får jag ju min bekräftelse fast det kanske inte ens är relevant över huvudtaget att känna så. Men BRA känns det iallafall!

Kvällssvammel...

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: jag hette valkyria på pixbox men jag hade en häst som hette Hot stuff som jag kallade för HS :)



Jag tycker det är kul att följa dig, du har bra åsikter och utvecklats enormt på alla sätt :)

2011-12-17 @ 21:23:34
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Och jag som tycker att min dam och din dam faktiskt påminner om varandra! (förutom att min är väldigt fet och hårig just nu, men det är ju förståeligt haha)



Kul att läsa detta inlägg! En sak som jag och Madde gör ofta är att försöka backa in i boxen, steg för steg. Ibland backar vi lite fel och rumpan tar i boxdörren och tanken med det är att hon inte ska bli rädd, dra in baken och komma mot mig. Utan det är jag som styr varje steg. Ibland blir hon lite skärrad att stå i ett lite tightare utrymme och försöka backa sig till en lösning men oftast lyssnar hon kalasbra och det är också en sån där liten sak som man kan göra dagligen för att testa och stärka "bandet"/få henne att lyssna på små signaler. :)

2011-12-18 @ 09:41:32
URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0