Dressyr

Idag red jag lite dressyr i paddocken, trots att jag är sjuk. Så jag var allmänt omotiverad.. Var dock supermysigt att träffa B igen! Kändes som evigheter sedan. Provade alla grejerna jag köpte igår oxå och de satt prima! ;-)

Till ridningen nu
då. Vi har väl haft bättre dagar om man säger så. Jag tror det mesta vart missförstånd idag.. Jag var på halvkasst humör, och det enda B tänkte på var galopp. Så redan i skritten började hon tro att jag skulle fatta galopp, och då började hon genast sura och tänka bakåt. Så det var jättesvårt att rida henne bra idag.

Kändes bara
som jag harvade runt och gjorde ingenting, och jag kände inget direkt arbete genom hennes kropp heller. Kändes som att hon var i två delar ungefär. Det enda som kändes bra var galoppen, när vi väl kom dit. Och idag blev det hela 6 st vänsterfattningar, klockrent utan byten och utan att hon försökte ta höger. Tog alla fattningar efter varandra direkt och hon var med på noterna. Suuuperkul!

När vi sedan
kom till höger galopp hade hon visst glömt bort hur man gjorde. Så fick köra lite galoppfattningar där oxå så hon fattar att jag kan galoppera med henne i två galopper, haha, och inte en. Tog en bra tid innan jag fick en höger ibland, hon som annars tar den direkt. :-) Men hon är ju som hon är surmärren min.

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Aha. Men jag såg iaf en vänster galopp! :D Kul att hon vill galoppera

2011-02-22 @ 18:26:13
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete?

Min lilla röda blir också sån att hon bara tänker på galopp. Vad man än gör med vikt eller skänklar så ska hon galoppera. Kul att de är glada som sagt men ännu trevligare om de kunde koncentrera sig lite emellanåt också :P

2011-02-22 @ 19:47:20
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0