Hoppträning

Skriver om gårdagens hoppträning idag istället. Jag kom hem typ halv 11 igårkväll och då vare bara att käka och gå lägga sig, med underbara E! Vad gulliga ni var igår btw, ang. huvudvärken och inför den kommande hoppträningen. Tack för alla lyckönskningar! :D

Det var mycket markarbete igår. B kändes bitvis fin, men mest hemsk faktist, haha. I munnen alltså. Ända sen vi körde intervallerna när hon låg på i handen har hon varit såhär nu 3dgr. Så hon kändes liksom tung och ja, jag vet inte. Men hon skötte sig fint hindermässigt, bjöd trevligt, ingen tvekan. Hon hoppade allt, elr ja de små hinder som stod uppe. ;)

Framsteg gjorde vi
iallafall vid lastningen, det tog mindre än 1 min för mig att lasta henne själv. Helt underbart! Så jag tog ut henne igen och lastade om 2ggr tills hon gick på utan att stanna. :-) Dutti tjej! Samma på hemvägen. Så himla roligt. Och jag har fått ta henne i hagen flera veckor nu. Hon kommer till och med. Mysgumman.

Så jag e jättenöjd med dagen ändå, även om inte själva markridningen gick så bra.

Sen såg jag på filmerna att vilket jäkla undertempo jag red henne i igår. Handbromsen i nästan hela tiden, ser att hon inte når fram riktigt då. Vilket jag även fick påpekat av tränare, (och Emma), men det kändes inte så haha.. Men nästa gång får jag allt ta och släppa lite på kontrollen och låta henne sköta lite mer. Men jag tycker det är så svårt detdär med hoppning och avstånd och såna grejer. Men det är väl därför jag tränar! :-)

Jo just det
, en sak som fungerar när jag blir rädd/spänd om t.ex något hinder höjts eller om det är en lite läskig övning så är det att jag håller truten! Annars blir jag lätt så himla negativ och säger att "Nej det är nog för högt" eller "Nja, jag vill nog inte" eller "Men det kommer inte gå!".. Men säger jag ingenting så funkar det, och då går det! Så himla roligt.

Ska klippa ihop en film nu.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att det gick bra ändå! :D Ska bli kul med film

2011-02-02 @ 10:36:37
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0