insällt

Ställde in stallet idag. Kände mig så himla stressad då jag som sagt jobbade till 12, sen fyller kära mamma år idag och jag hade inte handlat nånting. Så hade kommit hem väldigt sent om jag åkte till stallet och sen behövde åka och köpa present till mor min oxå, och ne.. kändes bara så stressigt. Ska träffa Ekko ikväll oxå och jag vill inte stressa dit för att hinna umgås ens innan de är läggdags.

Medans jag letade present åt mamma fyndade jag även ett par snygga jeans och en jättehärlig kofta på gina tricot för 49:-/st. Det kallar jag fynd! Är ju riktigt haj på dedär med fynd ja, haha.

Nu är snart Malin
påväg hoppas jag, vi ska på Birsta en snurra. Och se om vi hittar lite mer fynd! ;) Skulle tro att vi slutar på Donken oxå. Sen ikväll blire en tripp till Ekko som sagt, vi ska se på film och bara goa oss. Jag är så himla trött efter denna vecka med skola, praktik, jobb och stall varje dag, så jag förtjänar en lugn kväll och sovmorgon imorgon. Jobb imornkväll igen.

Kommentarer
Postat av: LINA

SV: något så pass! hon skulle hålla koll åt mig, men alltså? okej?

2011-02-19 @ 16:02:00
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: LINA

Lika bra att inte stressa i stallet. Brukar bara bli fel då. ha en bra dag

2011-02-19 @ 16:15:04
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Malin

Riktigt fin blogg! Visst är det en varmblod som du äger? :)

2011-02-19 @ 16:19:54
URL: http://malinaahlin.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv:Vi har prövat andra som finns i trakten, men det har inte funkat. Ett tag hade vi tre olika hovslagare, en till shettisen,en till fjordingarna & en till ardennerna! Alla hovslagare här är åt det äldre hållet & vägrar verka eller sko ardenner fast dom är snälla.. Jätte jobbigt att behöva ha han som hovis!! Ogillar han skarpt!

2011-02-19 @ 17:26:13
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Sent svar, har råkat missat denna kommentaren :p

Nej jag får inga hemläxor att göra av equiterapeuten, för Chanels låsningar sitter så djupt inne eftersom de förmodligen har suttit där sen hon var liten.

Så jag får mer läxor att göra när jag rider =) Nu ska jag hålla bäckenet aktivt.

2011-02-19 @ 18:51:42
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

Sv; ja de är klart, man ska ju alltid utgå från hästmunnen =)

Har haft 3-delat innan på min kille, men just nu provar jag 2-delat, mest för att variera lite och testa munnen på honom! =)



Tror absolut jag får användning för tipsen! Brukar också massera/beröra en del eftersom jag tycker man får bra kontakt med hästen, men jag brukar inte göra samma som du visade, så jag ska testa de nån dag! ;)

2011-02-19 @ 19:27:44
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej Josefine!



Tänkte kolla om du har något bra tips ang att fatta galopp.Min lilla pärla är en liten travare på 145cm.

Vi båda brinner för hoppning och tävlar på LD-LC nivå.Men att fatta vänstergalopp har blivit en riktigt ond cirkel för oss.Såfort jag lägger vänstergalopp stannar hon upp,ställer sig på bakbenen och sen bockar och sparkar backut.



Högergalopp fattar hon lätt från halt,inga svårigheter alls.

Hoppas du har ett bra tips till mig!:).



Mvh Julia

(Har tyvärr ingen fungerande epost,hoppas du kan svara i ett inlägg)

2011-02-20 @ 11:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0