Produktutvärdering: Capriole Vintertäcke


Capriole vintertäcke 300g

Detta täcke är MyOnes egna märke. Så därför finns det bara att köpa hos MyOne själv, så jag beställde det från deras internetbutik. Jag var egentligen ute efter ett Rhino från Horsewear, men eftersom jag i sista sekund lyckades hitta detta med liknande egenskaper slog jag till.

Jag är verkligen hur nöjd som helst med täcket. Det ligger stilla och ger inte skav. Det sluter om i halsen precis som jag vill. Givetvis beror detta på hästens modell såklart. Men en grej som är väldigt bra med detta, till skillnad från Bucas och Horsewear om man är ute efter täcken utan bogveck, är att detta är hur ställbart som helst i bogen. Från båda sidor. På Bucas och Horsewear är man ju lite begränsad då det är oställbart framtill.

Otroligt prisvärt täcke
med tanke på det låga priset, strax under 600:-. Men eftersom detta endast är 600D så rekomenderas det inte till hästar som kommer in med trasiga täcken var och varannan dag.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Kan man ställa täcket i bogen? :o Har ett Capriole fleecefodrat regntäcke, men det kan man inte ställa, tror jag.

2011-02-15 @ 12:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0