Godmorgon ;)

Har precis käkat frukost. Har lite bråttom nu hehe... Borde egentligen gå och borsta tänderna för jag måste gå till bussen om 6 min. :-)

Ska dressyra idag på pärlan
som sagt, ska bli superkul!! Men jag måste lägga ner kraven nu, på mig själv. Ska testa lite sånt vi inte riktigt är haj på ännu, såsom öppna/sluta och fram- och bakdelsvändningar. Bakdelsvändningar går bra, men resten får jag inte riktigt till hjälperna i. Men nu var det 100 år sen jag testade oxå så jag tänkte det kunde vara kul. Bara jag släpper på kraven på mig själv och inte blir spänd + exhalterad och så blir det pannkaka bara därför. Lugn och fin. Haha. Funkar det inte så funkar det inte, tränar bara vidare och hoppas på att jag sätter det nån gång iaf! ;) Jag vet ju hur det ska vara i teorin, men att göra det själv praktiskt.. det är en annan femma de!

Kommentarer
Postat av: Malin

skolorna är inte så himla svåra att lära sig. Jag tränar ju dressyr med en touch av akademiskt,då är de inte alls mycket hjälper man behöver använda!



Sluta i vänster varv: Sjunk ner på vänstersittben,trampa ner i vänster ben (framåt neråt) utan att spänna dig,lyft vänster hand rakt upp och ta med överlivet lite till vänster. Nästan så att de känns som att du hamnar före hästen. Sluta & öppna är ju rörelser man använda i krig för ett ex antal hundra år sen!



Öppna i vänstervarv: Sjunk ner på vänstersittben,neutral skänkel och höj högerhanden. Fokusera på högerbakben och känn hur det går under hästen mot tyngdpunkten. vill du samla skolan lite kan du ta en kram i höger hand varje gång hästen lyfter högerframben. Va noga med att lätta efter dock!



Vet inte om du förstår,men de är vääldigt lätt att lära sig själv & hästen. Jag gör alltid skolorna ifrån marken med innan jag rider. Kanske något du ska testa och visa hur hon ska göra? Kan dom de utan ryttare ifrån marken är de väldigt mycket lättare ifrån ryggen!:)

2011-07-19 @ 11:15:58
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: tovaaa

bakdelsvändningar är inga problem för mig heller, men framdelsvändningar? det är så.. svårt!

2011-07-19 @ 14:17:37
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: Tack :)

2011-07-19 @ 14:48:45
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Jessica Pira

Jag brukar göra jätte mycket öpnnor,slutor, skänkelvikningar, bakdelsvändingar och framdelsvändingar. Som en annan som kommenterade skrev så tyckte den personen att framdelsvändning var svårt. Men tycker det är SUPER simpelt.. Vra bland av det första man lärde sig. Riktigt bra att rida i öppnor och slutor. Brukar göra det varje ridpass!

2011-07-19 @ 15:24:27
URL: http://www.jessicapira.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0