Tempoväxlingar

Red ut en sväng i skogen med Ottan och Elisa. Jag och B tränade tempoväxlingar vilket gick helt ok. Hon blir så jädra taggad, hetsig och uppspelt när någon är framför henne bara så vi tappar en del av arbetet där. Men samtidigt är det bra träning för henne att vara bakom någon och förstå att hon inte behöver rejsa ikapp utan att hon faktist kan spänna av och jobba istället.

Bitvis var hon jättefin
i traven, och även galoppen. Dock var vänster ingen höjdare, haha. Men det kan inte gå bäst alla ggr! ;) Speciellt inte med denhär fröken.

Just det, hahahha. Min sötgumma rullade fast i boxen idag för första (och sista hoppas jag) ggn! Jag och Ottan hörde att det small i gallret asmkt, så jag förstod direkt att hon rullat fast. Så gick jag in och då låg hon som en hund på rygg och tittade på mig. Haha sötpuppa! Så jag gick dit och klappade lite på henne och emellanåt fick hon nå ryck och skulle försöka ta sig upp. Jag försökte ta tag i hennes ben och hjälpa henne rulla över men det gick inte heller. Tillslut fick hon ett ryck som var tillräckligt för att hon skulle få ut bakdelen in mot mitten (hon låg inne i hörnet), och då kunde hon rulla över på andra sidan.

Haha ni skulle sett hon
efteråt, hur söt som helst. Hon var lite i chock. ;) Bebisen <3

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ang. flugsprejen så är det nått ämne i det som ger utslag på dopingtest, kommer ej ihåg vad ämnet heter nu, det står på flaskan iallafall. Har sett på några forum att den inte ens är godkänd, men det kan man ju diskutera. Vet ej hur lång karens tiden är eller nått, men man bör ju inte använda den innan tävling. Fick reda på det av hon som äger stallet som jag har Villa i, sen har jag sett många som skrivit om det på internet. Googla runt så hittar du säkert info :)

2011-07-20 @ 19:27:42
URL: http://myvilbur.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha, hon måste ju varit HUR söt som helst ;) SötBellan :)

2011-07-20 @ 19:37:01
URL: http://nobleride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0