Ponnyhoppning

Varit och kikat på ponnyhoppning med kära M hela långa dagen. Från 9 till 17. Härligt de! Hihi. Såg många fina ekipage, men oxå mindre fina. Vill fan grina när jag ser hur förjävligt vissa rider mot sina stackars ponnyer. Tur de finns dom som rider bra och shysst oxå! :-) Näset var btw grym idag! Det var riktigt kul att se. Flera som vann enskilt därifrån, men dom vann oxå som lag. :-D

Blev ingen ridning
på Bellisen. Emma tar och rider lite intervaller på travbanan med henne. Jag är waaaay to tired för det.


Kommentarer
Postat av: Niles

Vad händer med hästen då den är för gammal?

2011-06-19 @ 18:08:55
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som en riktigt underbar dag! xD



Jag och Bellan tog oss ett riktigt pass idag och båda var minst lika svettiga, så hon fick duscha med ett milt liniment schampo när vi var färdiga! ;) Hon var kanonfin i vilket fall och jobbade kanonbra i båda galopperna med en starkare vänstergalopp än någonsin förut! :D

2011-06-19 @ 21:22:30
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Moa

Men SRK vann hela skiten! ;D

2011-06-19 @ 22:23:22
URL: http://moaochgadd.blogg.se/
Postat av: Sara

Gick inte så bra för oss tyvärr, men Näset var duktiga! :D

Ibland funderar jag på att konvertera till Näset eftersom jag tränar där hela tiden, men jag tror inte det skulle bli sådär jättepopulärt hemma hos Alsenbygdarna ;)



Sv: Tack, vad roligt att du tycker det :D

Mai var lite små olydig i går, speciellt i lagklassen när vi fick stoppet, hon blev mest bara flack och lång och tjafsig, men ändå jätteroligt att du säger det :D



Du har rätt i att vissa ryttare rider så att man blir mörkrädd. En gång i en LB mådde jag faktiskt illa eftersom ryttaren innan red så, ursäkta mig, in i helvetes dåligt. Alldeles för högt tempo, långa tyglar, red den stackars ponnyn rakt in i hindren i full kareta och slet och drog i tyglarna.



Dom borde tamigfan skämmas!

2011-06-20 @ 19:35:13
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0