Skogstur

Jag och Bellan tog oss en skogstur med fokus på övergångar. Det är verkligen vår svaga punkt. Idag var hon inte den samarbetsvilligaste, men vissa grejer tyckte hon gick bra. Traven gick så sjuuukt bra! Ända sen jag var till naprapaten så har jag kunnat sitta som en smäck i sadeln och verkligen RIDA. Skitkul äre. Så övergångarna från trav till skritt/halt gick skitbra, inge strutshals och grejs. Sen tog jag någon galopp och då blev hon upprörd, avsaktningarna är verkligen katastrofala, men dom var ändå bättre än vanligt.

Gick in på en volt i skogen
och tog 3 vänsterfattningar, sur blev hon och upprörd, men som sagt ändå en förbättring vilket är positivt.

Sen stressa hon järnet hela
hemvägen för hon såg Donna längre bort, så hon takta/samlade sig och alla möjliga vackra rörelser, grymt förbannad blev hon på mig oxå vissa ggr och börja dra och slänga med huvve och studsa ner i diken m.m. Men tog någon trav däremellan och fan vad fin hon är asså! Kan öka, korta, flytta osv.

Hoppas verkligen jag kan rida lika bra på söndag!! :D

Kommentarer
Postat av: Amelia

SV; Jo är ganska lång på honom, tyvärr! Tack så mycket, ja han är vekligen super fin :D

2011-06-24 @ 21:10:31
URL: http://minehorse.blogg.se/
Postat av: Lena

Grymt fin häst du har, jag vet vilket jobb som krävs att skola om en f.d travhäst.(har en egen) Det har du lyckats jättebra med:)

2011-06-25 @ 09:39:55
Postat av: Camilla

Är det dressyrtävling på söndag? Lycka till!

2011-06-25 @ 12:42:53
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Sarah

sv: Tack så mkt! :D

2011-06-25 @ 13:23:19
URL: http://tophorses.blogg.se/
Postat av: Frida

Vart ska du på söndag?:)

2011-06-25 @ 17:59:44
Postat av: emma

förlåt.. men jag förstår inte varför du komenterar som om jag vore dum i huvudet..

jag vet pessoabettets funktion, och ja det är en skarp hävstång som det inte finns något stopp på.

men det handlar ju då om att inte dra så jävla mycket.

och om det är så mycket jag inte vet om dedär bettet, berätta då istället för att leka präktig?!

och du glömde svara på varför alla ryttare högt rider med starkare bett dock..

och ja, jag håller med om att alla inte ska rida på starka bett, men när man lärt sig rida och klarar av ett starkt bett så behöver det inte vara dumt.



varför jag skrev är för att du kommer och totalt idiotförklarar giovanna o skyller henne för att vara dum mot sin häst osv. bara för att du har slitit med din häst betyder det inte att ingen annan har det. jag har ridit både rid&travhästar i snart tolv år, så jag vet att det inte är lätt.

ibland kan faktiskt en uppbetsling vara bättre än att slita sönder munnen på hästen bara för att man prångt ska rida på ett svagt bett. och min häst trivs med ett starkare bett, men du kanske är helt totalt fast i att man måste rida på tränsbett...

2011-06-27 @ 23:08:29
URL: http://hastbloggarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0