Ängel vs Devil

Det var min häst idag! Red ut med Sandra efter en tripp i Birsta, shoppade en del (fast jag var på stan innan oxå) fina grejer, fyndarn här vettni! Men iallafall, jag och Sandra tog ut Bellan och Kickan och joggade dom lång och låg längs vägarna.

Bellan kändes verkligen kalasfin i början, lugn, lyhörd, fin takt och kontakt. Men sen körde hon igång lite smått, så fort Kickan började komma förbi oss så började hon givetvis tjaffsa, och visst, så far så good. Men på hemvägen blev hon INSANE! Helt galen. Så fort Kickan kom om oss så stod och hon gjorde något piaffliknande och verkligen trampade, och sen blev hon arg på MIG och gjorde antydan till stegran. Hon gick ner i diken och var allmänt galen.

Eftersom hon försökte
trava när jag bad om skritt så satte hon sig själv i piaffliknande rörelse, men ändå blir hon vrålarg på mig och stegrar efter ett tags trampande istället. En gång fick hon (tyvärr) till en riktig stegring, annars brukar jag hinna vara snabb med att dra henne på sidan.

Sen släppte det och
hon vart lugn igen, haha. Vårkänslorna frodas tror jag minsann! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0