Dressyr

Idag blev det ett ganska hårt och svettigt dressyrpass för både mig och B. Red själv, men Emma fotade och filmade. Gick så himla bra, jag hade dock en liiiten gnagande känsla i magen som gjorde mig liiiite irriterad. Så det hade kunnat gå lite bättre. Men jag är supernöjd och Bella skötte sig super!

Tränade först på
LD:4 fast bara i skritt, gick bra, kom ihåg allt. Sedan red jag fram och började rida mycket övergångar, och gud vad det gjorde skillnad. Hon lyssnade på mindre och mindre hjälper. Efter ett tag fick hon pusta lite, sedan var det dags för galopp. Körde lite vänsterfattningar, vart väl en 4-5-6 nånting. Blev dock jävligt snabb trav innan, men som sagt det får bli så nu i vårat läge. Hon tar den ju iaf, och det är det som är viktigt.

Sen red jag galoppfattningar i höger, ganska snabba övergångar, vilket gick skitbra. Bättre och bättre hela tiden. Fast tillslut blev hon trött och då blev hon lite lång och drog i tyglarna. Så då blev det en pust till, innan vi red igenom programmet på riktigt. När vi väl gjorde det gick de skitbra! Jag satt ner hyffsat, spände mig dock och andades inte korrekt så lite studsigt. Men Bellabus kändes iaf jävligt fin, inge bakåttänkande utan jättemjuk och trevlig, lösgjord helt enkelt. Så kommer att bli en lite längre framridning inför tävlingen, så hon kommer lös ordentligt.

Idag har vi
lärt oss att rygga, det gick Emma in och visade hur jag skulle göra. Det ingår nämligen ryggning i programmet och det har inte vi tränat på nån gång, haha. Men jag tar det för vad det är. När jag gjorde rätt så gjorde hon självklart rätt.

Min pussipusspuppa! :D Kommer bilder och film när jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Äsch vad synd. Annars verkade den bra och låg bra till prismässigt.

2011-03-04 @ 16:07:29
URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Hej! Jag tog lärdom av din kommentar och letar nu vidare sadel. Den jag har (som du såg på bild) är XW, varför jag letat efter XXW men det finns inga i rätt färg. Det finns dock en ny variant där bomvidderna är mer normala (de gamla är för smala), och då finns det en XXW, men då vet jag inte om den blir för vid, eftersom min gamla då är som W.. Jag mätte min sadel på ett ställe, precis där vadderingen tar slut och en söm går in,under framvalvet, där den blev 16 cm. Den jag kollat lite på nu är XXW (nyare modellen) och den är 19 cm på samma ställe. Tror du den är för vid då? Är ju ingen nackdel att kunna ha en padd under eftersom han ju lär bli grövre. Mvh Lina

2011-03-04 @ 16:27:50
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Återkommer senare igen, hon hade visst inte mätt på precis samma ställe som jag gjort på min. Mvh

2011-03-04 @ 16:33:38
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Marie

Ser fram emot bilder och filmer!



Måste bara berätta om idag. Hästen är ju kollad ordentligt hos veterinär nu eftersom jag misstänkte att den hade ont i ryggen. Det var dock ingen fara så idag var jag ju sjukt ridsugen och slängde mig upp barbacka och hästen gick som en KLOCKA! Vet inte om det är för att hon gillade att sadeln som satt dåligt inte var med i bilden längre, om massagen jag gett henne har gett utslag eller om hon bara var nöjd med livet. Bra gick hon iaf :D



Och idag har jag beställt Teknan :D Life is good!

2011-03-04 @ 17:14:22
Postat av: Josefin "Josse" Blomberg

snygg fräch blogg! :D

2011-03-04 @ 18:19:45
URL: http://ponnypluttisarna.blogg.se/
Postat av: Malin

Va härligt!!:D

2011-03-04 @ 18:27:47
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Jättesnygg header, grymma bilder verkligen! Du har en jättefin häst :)



Kram!

2011-03-04 @ 18:47:34
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: vendela

kan inte du börja med hot or not? skulle vara jättekul :D

2011-03-09 @ 20:19:47
URL: http://vendelaaedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0