Duktig på kameror?

Min systemkamera strejkar nämligen just nu. Från allra första början har jag fått upp CHA på lilla displayen, lite då och då. Jag har då bara behövt ta ur och in minneskortet igen så står det som det ska igen, dvs antalet bilder kvar att fota. Men tillslut la minneskortet av helt, köpte då ett nytt. Det har uppkommit CHA ibland även med detta, men som vanligt var det bara att ta i och ur kortet så fungerade de sedan.

Nu har det börjat stå "For" istället, varvat med CHA. Det ändras ibland när jag tar ut och i minneskortet, men fick det inte att fungera. Googlade problemet och en formatering av minneskortet verkade vara på sin plats. Så jag formaterade om det igår och vips så var det bra, siffrorna som visar antalet bilder kom tillbaka.

När jag sedan
skulle prova fota igen så står det "f - -" som blinkar, där bländaren och slutaren visar sina siffror. Efter ett tags pillande med i och ur batteri, av och på objektiv m.m så får jag bort dedär blinkande f:et. Det går att fota, MEN - kameran hittar INTE fokus. Jag har slagit på och av autofokus, provat olika inställningar på ratten osv. Men den hittar inte fokus. Den tar bilder med blixt och så som vanligt, men håller man ner avtryckaren så istället för att hitta fokus så står det "r 07". Vad kan det vara för fel?

Någon kunnig?

Kommentarer
Postat av: Lina Holmbom

Det finns en inställning i kameran som gör att kameran kan fokusera på tex ena hörnet och få skärpan där. Kan det inte vara där som det spökar om du kommit åt det :) Annars kan det vara smuts på linsen i kamerahuset om tex tagit av objektivet som gör att kameran inte hittar fokus. Jag antar att du slagit på autofokus knappen på objektivet :)

2011-03-12 @ 08:13:30
URL: http://blog.skrotpilot.se
Postat av: melinda

SV Nej, har använt de kanske 3 4 ggr, kan fixa bilder idag om du vill? :)

2011-03-12 @ 09:45:44
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nej jag tänkte på en silhuett och namn+frysmärkning:)

2011-03-12 @ 16:02:57
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0