Finaste pinglan

Nyss ridit ut på Bellabus, tsm med Sandra och Kickan. :-) Gick super! Bellan var rädd för allt idag dock, haha. Och gick lite som en struts, men det gjorde ingenting. Hon jobbade fint emellanåt. Red lite högerfattningar, och galopperade endast några språng innan jag bröt av. Sjukt fin tjej! Inge sur eller springig.

Sedan avslutade jag
med att fatta vänsterfattningar i paddocken. Och först trodde jag hon överlistat mig, för hon lär sig på en gång vad som komma ska. Så hon tog bara trav, sen vart hon sur och tog höger. Så jag ba NEJ inte börja med det igen.. Men så fick jag en vänsterfattning efter lite travsteg, och ett SSSSHHH-ljud. Och vet ni? Efter det tog hon fattningarna DIREKT på komandot!! Jag har aldrig lyckats få så fina vänsterfattningar på henne. Så jag gjorde 3-4 st sen hoppade jag av och skrittade hemåt. Gud så glad jag blev! Helt underbart. Hon hade ingen snabb trav alls innan utan helt klockrena fattningar.

Älskade puppan :')

Kommentarer
Postat av: Susanne

Härligt, du kanske körde "skrämseltekniken" som jag råkade göra på Jollan turen efter att hon inte tog vänster galoppen. Johan drog iväg och då tjångade jag i en grov vänsterfattning och hästen blev nog chockad för hon tog vänster direkt. Bellan kanske blev så fundersam vad du pysslade med så hon glömde bort att sätta sig på tvären S

2011-03-31 @ 19:32:49
URL: http://tantgigant.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Grattis :D

2011-03-31 @ 21:00:32
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0