Pay and Jump

Idag har jag och B varit iväg på Pay and Jump. OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA NÖJD!

Jag red 60, 70 och 80cm. Först så visste jag inte om jag skulle rida 80, vi fick se när jag var klar med 60 och 70 helt enkelt. När jag ridit dom rundorna, som kändes TOPPEN, så funderade jag ett tag på 80. Men jag tänkte att äh vi kör, så vi red en 80cm oxå.

Alla rundorna var felfria, och vad jag kunde känna var det nästintill galopp runt hela. Tror det blev lite trav efter första hindret då hon landade i fel galopp, men annars kändes det som galopp runt hela. Vi får se på filmen sen. Idag provade jag att driva mer, så att vi fick ett bättre flyt. Och det tyckte jag funkade superbra. I 80 cm blev jag mer avvaktande dock, men Bellan var som finast där nästan, för hon sög tag i hindren på ett annat sätt och var betydligt mer självgående. Jag behövde nästan bara styra runt. Superkul!

När vi hoppade
fram så stannade hon på andra hoppet, haha. En oxer. Vet inte vad hon fick för sig.. Men sen vare inga problem med nånting. Det var vattenmatta, oxrar, mur och låda. Lådan tvekade hon (JAG) litegranna på, men det andra hoppade hon utan att titta tror jag. :-)

Min älskade finaste tjej!! Vilken pärla jag har. Ännu ett stort kliv framåt. (Jo hon var skiiitfin i benen efteråt oxå, ingen knepig galla alls!)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur var ridanläggningen?

2011-03-09 @ 13:47:59
URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Stort grattis till era fina rundor! :D

2011-03-09 @ 13:52:29
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Jennie

Grattis!! Vad roligt! Längtar efter filmerna nu! :D

2011-03-09 @ 14:41:06
Postat av: Othilia

Åh vad kul =D Grattis till er <3

2011-03-09 @ 15:23:07
Postat av: anni

STORT GRATTIS! och håller med ovanstående, nu längtar man efter filmerna :D

2011-03-09 @ 15:46:12
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0