Dressyr

Jag och Carro tog ett kvällspass dressyr i paddan alldeles nyss. Supermysigt! Det hade precis slutat regna när vi gick ut till stallet. Så skönt. :-)

Bellan skötte sig riktigt bra
tycker jag. Och innan vi började kände jag att jag var lite spänd, men idag fokuserade jag på att andas och att vara lugn. Oavsett vad som sker. Och det lönade sig nog. Bellan var iaf trevlig i skritten, red massa lösgörande i skritten tills det kändes bra. Då satte vi igång i trav och hon var trevlig, med lite bakåttänk emellanåt när hon trodde att vi skulle galoppera. La en lugn vänsterfattning ganska snart och hon tog den, jättelugn och fin. Tog en till och den var lika fin.

Sen filmade Carro
, tog några vänsterfattningar och travade en del. Men hon var otroligt bakåtsträvande i traven då hon förväntade sig galopp hela tiden. Men idag har vi gjort framsteg, jag fick v.fattningar trots att hon var hur sur som helst! Och det har inte jag fått förut. Så då vet jag att jag kan de oxå. :-) Tog någon höger oxå för att göra det lite lättare för henne.

Hur som är jag jättenöjd med Bellan!


Känner jag denhär datorn rätt (är hos E) så kommer det inte funka att få ut någon film. Så ev. får det vänta tills imornkväll. I värsta fall får jag väl klippa ur bilder ur filmen om ni är mkt exited! ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

sv; nae alltså jag vet inte, det är klubbens styrelse som fixar med det där men veterinären är välkänd inom Östergötland och jag tror knappast att han skulle ljuga om något sådant.

2011-05-27 @ 22:15:35
URL: http://supertravarna.blogg.se/
Postat av: MOA NYMAN- pleasureryttare

SV: Vi avmaskar dom med jämna mellanrum, är lite osäker på hur länge mellan. Vi avmaskar för att 1, eliminera eventuell mask 2, för att förhindra att dom ska få mask! :)

2011-05-27 @ 22:21:53
URL: http://nymanshowhorses.blogg.se/
Postat av: Elin Forsman

sv: Tack o tack. :) Viktigt att sadeln ligger ratt tycker jag. Ska folja ryggens linje och inte glappa eller klamma nagonstans. Jag hade tur med den har sadeln. Hade bara bilder pa den innan jag bestallde den pa prov.

Jag kanner igen det dar med att vilja galoppera istallet for att trava vid travarbeten. Min travare alskar att galoppera. och studsar i traven nar han vill byta till galopp. Och det gor han ofta.;P Anda sa ar han en renrasig travare....? ;D

2011-05-27 @ 22:36:14
URL: http://sakuranee.blogg.se/
Postat av: Emeli

Min var med sådan ett tag, kunde inte öka traven utan att hon tjurade ihop och förberedde sig för galopp ): Sjukt jobbigt är det, jag blir så lätt frustrerad för att jag har höga krav på mig själv, vill att allting ska gå på två sekunder.

2011-05-28 @ 04:17:45
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Kul att det går så bra :)

2011-05-31 @ 08:09:09
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0