Ridit en ny polle

Idag så har jag ridit en "ny" häst i stallet. Har inte ridit honom förut. Matte heter han och är en varmblodstravare på 12 år. Ägaren, Emelie ville se när någon annan red honom för att få lite tips och råd. Matte är hur go som helst, verkligen en genomsnäll häst.

Ridpasset är jag väldigt nöjd
över. Han tillhör en av dom som har lite jobbigt med traven ibland, och även skritten, då han gärna hamnar helt i otakt. Idag var han ganska seg oxå så prio 1 låg på att få fram honom ordentligt tills han bjöd av sig själv. Sedan började jag mjuka upp honom med lösgörande övningar. Och tillslut förstod han verkligen vad jag ville. I början var han helt obalanserad och sökte inget stöd alls, men efter en stunds ridning kom det mer och mer. Han vart balanserad och sökte sig framåt nedåt, wiho.

Det är verkligen helt sjukt kul att jag fixar detta nu. Jag måste ha utvecklats ganska bra under min tid med Bellisbus och alla välutbildade hästar jag fått rida hos Emma. Trodde inte att det fanns en chans i världen att jag fixade att rida till outbildade hästar. Det är verkligen SJUKT KUL! Vill bara ha mer. :-)

Bilder kmr
.

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är verkligen supernyttigt att se någon annan rida sin egen häst och man kan få oändliga idéer och massa nya tips. Ingen rider ju lika dant och alla har sina egna tips and trix. Har man inte den möjligheten så är det också nyttigt att bli filmad eftersom man är sin egen största kritiker. Man vet hur det ska se ut, det svåra är att ta med sig det upp på hästryggen.. :p Tack för en jättebra blogg, har verkligen fastnat för dina intressanta inlägg!

Copade din "trendlista" :p

2011-09-29 @ 09:08:22
URL: http://skrutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0