Ridning

Idag har jag ridit Ottans lilla häst Elisa. Red runt travbanan, barbacka och MED VÄST!!! Har ni hört. Jag har väst! Tänkte jag skulle testa det nu igen med tanke på att Ottis ramlade av i förrgår och kan typ inte ens gå för hon fick sån otrolig smäll i ryggen. Så det vart ett litet uppvaknande för mig, de kan ju faktist gå ännu värre.

Det var faktist riktigt skönt
och behagligt att ha väst idag. Om det var för att jag hade den ytterst utanpå jackan eller om det var för att jag red barbacka vet jag inte. Vet bara att jag alltid hatat väst förut men att den var SKÖN idag. Så förhoppningsvis kan jag fortsätta använda den utan att jag känner mig begränsad i ridningen.

Elisa var iaf tokfin
. Hon var på riktigt bra humör, och hon är så härlig att rida. Kan sitta ner i alla gångarter på henne. Så övade övergångar, tempoväxlingar i trav och så lite galoppfattningar. Rullade mest på i galoppen och försökte få henne mer på bakdelen för hon blev aspigg och ville bralla i galoppen, hahahha. Hon försökte bocka så jag fick sitta  tungt och hålla upp huvudet på henne. I vänster varv gick de mkt bättre, kändes verkligen hur mkt lättare hon hade för vänster varv. Så vi jobbade lite mer med högerfattningar.

Sen har jag bara varit
där och pysslat på en massa. Jag och B röjde lite av en gammal hage förut oxå, hon fick följa med mig när jag tog bort delar av tråden. Lillfisen mammas.


Othilia och Elisa

Kommentarer
Postat av: victoria

Sv; fina gångarter ha han men dock kan han inte samla dom,bara ibland när man jobbar extra mycket med det.Men det kommer så smårningom :)

2011-09-12 @ 08:27:40
URL: http://nightcity.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad är det för säkerhetsväst du har? Är på jakt efter en bekväm och inte alltför dyr :)

2011-09-12 @ 11:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0