Skogstur

Idag blev det en uteritt för mig och B. Först framskrittning på travbanan, därefter vidare till joggingsträckan där jag red övergångar mellan skritt och trav. Hon kändes fin. :-) Sedan rullade vi på i höger galopp så gott det gick, hon var spänd och hade mkt att se på vilket gjorde att hon bröt av ett antal ggr. Men vi fick en fin rytm tillslut.

Vilopaus, och därefter en vänstergalopp uppför galoppbacken, med fokus att verkligen få henne att sitta ihop och orka, och inte bryta av för att det inte går i 190. Hon blir verkligen svinstark i vänstergaloppen ute, men det får jag ta. Jag tar och ger hela tiden så att jag inte ska bli låst i handen och hänga i hennes mun. De funkar väldigt bra! Hon orkade hålla ihop jättebra, och jobbigt tyckte hon det var.

Sedan skritt nerför
backen igen, och trav- tempoväxlingar vägen hemåt innan vi skrittade av. Dom gick oxå väldigt bra.

Fin tjej :-)

Kommentarer
Postat av: Rebecka med Pjakkur.

hej!

Ville bara säga att du finns med i en video för iv hästprogram, dock bara i typ tre sekunder.. men ändå! :D



http://www.youtube.com/watch?v=rQkdhg4m604

2012-04-26 @ 20:34:38
URL: http://daligtultare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0