Uteritt

Idag fick Bellisen sommarskor. Verkligen härligt! De börjar bli vår på riktigt då. ;) Efter det tog vi oss en tur längs vägarna i skritt och trav mest, men även två kortare galopper. Hon jobbade jättefint i skritten och traven, även om hon var lite ofokuserad idag. Tempoväxlingar var vad vi sysslade med, och hon svarade mycket fint efter att vi jobbat ett tag. På hemvägen la jag till övergångar oxå, och tränade på lite nedsittning. Gick jättebra! Provade även rida med oskodda ridbyxor i dressyrsadeln vilket även de gick över förväntan, vad skönt! Då har jag fler valmöjligheter gällande färg och så vidare när jag ska matcha! ;)

Avslutade hemma på travbanan med två varv i höger galopp. Ville känna igenom henne och galoppera igenom henne lite, och så vill jag galoppera lite oftare nu så att det inte blir sån stor grej av det. Hon blir ju så himla taggad. Men hon var fin! Hon blir ju stark och försöker öka osv. men vi löste det mycket bra, och bitvis fick vi till en väldigt trevlig galopp. Jag testade att hålla om mer med benen för att få henne inramad, och de funkade skitbra faktist. Hon orkade gå raktställd och i en taktmässig högergalopp, istället för att dra in rumpan och ställa sig utåt.

Avslutade när hon travade
avslappnat efter galoppen, då vi tog 3 skrittvarv i väääldigt avslappnad skritt innan vi gick in igen. :-) Fin tjej!

Kommentarer
Postat av: Stallbruttan

Vad härligt det lät! :D Skönt att det går så bra!

2012-04-03 @ 09:08:36
URL: http://stallbruttans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0