Galoppklättring

Idag fick lilltösa svettas! Först red jag fram ute i skogen cirka 45 min i alla gångarter, mest trav och skritt. Hon var rätt spänd och på G, så fick lite problem med att få henne att slappna av. Men tillslut så släppte hon till och jag fick henne där jag ville, för en liten stund. :-) De känns som hon biter tag i bettet och håller, och vill inte riktigt ta mina förhållningar. Men som sagt, bitvis så!
 
När hon blivit uppvärmd körde vi galoppbacken två ggr, en i vänster och en i höger galopp. Hon tycker det är SÅ jobbigt! huga. Funderar på om jag kör för hårt? Genom att ta hela 2 ggr. Men med tanke på att hon faktiskt orkar galoppera uppför hela, båda ggna utan att bryta av så borde de ju vara ett tecken på att hon orkar. Hon blir ju sjöblöt i svett, men hon får ju varva ner och skritta mellan båda ggna. Och de är bara efter andra ggn hon blir sjöblöt. Sedan får hon en längre skrittväg hem + strechning. Så att köra denna backe 2 ggr 2-4 ggr i månaden är nog bara bra. Så lär jag ju märka resultat.  Idag blev hon dock riktigt stark i munnen i högergaloppen och de blev hon inte sist..
 
Sen glodde jag på när L red lektion för ny tränare, och de såg jättebra ut!! Är så glad att dom börjat hitta rätt nu. :-) De har hänt mkt sen hon köpte honom!

Kommentarer
Postat av: Lina Holmbom

Är det ås-backen du rider i? =)

Svar: Hm.. dom kallar den bullås-backen iaf :)
Josefine Fred

2012-08-19 @ 19:41:29
URL: http://skrotpilot.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Gulledej,ja det är jättekul att se framstegen.Sen att vi har så snälla och hjälpsamma tjejer i vår hage gör ju allt så mycket lättare =)

2012-08-19 @ 21:55:57
Postat av: Carolina

Nu vet jag ju inte hur lång/brant backen är, men låter otroligt att det skulle vara för hårt för henne... När jag körde intervaller med min gamla kuse körde vi galopp i ca 800 mx4 med många backar (en del branta) och han var ändå 18 år.. Han behövde det för att bli av med energi och det var inte för hårt för honom...

Men som sagt, väldigt svårt att avgöra när jag inte vet hur backen i fråga ser ut - men 2 vändor känns inte alls som det skulle vara för mycket :-)

2012-08-19 @ 23:20:36
URL: http://saltriss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0