Klättring

Igårkväll red jag och Linnea ut en sväng på 1,5 timme. Vi värmde upp dom i skogen först, i skritt och trav i cirka 45 min. Bellie är så trevlig i sitt nya träns!! Så himla skoj. :-) Vill bara rida och rida nu.
 
Red mest tempoväxlingar idag, men även en del övergångar. Sedan kom vi till galoppbacken då, och då körde jag först en vänster och sen en höger. Jag blev riktigt imponerad när vi satte av i vänster galopp och hon faktiskt inte rusar iväg som en och annan dåre, utan hon tar för sig i steget och faktiskt BÄR sig! Lyssnar på mig och söker sig självmant till arbete - trots riktigt branta backar bitvis. En gång bröt hon av, för jag förstår att det blir jobbigt.
 
Fattade ny galopp och red vidare. Högern däremot gick hon som en struts, vet inte vad hon fick för sig för högern brukar hon vara mest reglerbar i. Men jag är så nöjd! Och hon blev inte ens hälften så svettig som hon brukar. Inte ens en tredjedel tror jag. Styrka + nya tränset var det som avgjorde. Är så grymt nöjd!
 

Premiärtur med reflexer oxå. Det var bäcksvart när vi kom tillbaka :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0