Ridning gånger två :-)

Blev ridning på Elisa och Bellsan idag. Var tänkt att jag skulle rida Donna oxå, men jag tyckte det blev så sent så det blev inget av. Tog städningen hemma innan stallet, varför jag kom ut senare än tänkt.
 
Bellie var i flippmode idag, herregud. Från början så övade vi lite skritt- och travövergångar, med ett ganska dåligt resultat. När vi ska vända hemåt ser hon en travhäst (som hon inte reagerar nämnvärt på annars) och blir tokig! Taktar, står på stället, slänger sig, stegrar, ska ner i diken m.m. Jag som hade planerat för galopp. När hon sen lugnade sig lite provade jag en fattning, och då blev hon galnare. Provar igen, tills jag får galopp, och då blir hon HUR NÖJD SOM HELST. Haha. Så vi galopperar nästan hela vägen hem, i båda galopperna. En gång när jag skulle fatta höger så fattade hon vänster?!?!?! Hahaha skitcoolt ju. :-D Red några ggr fram- och tbx i galopp, just för att hon var så nöjd och tillfreds då. Riktigt trevlig! De var ju ingen rallygalopp heller, utan en bärig och fin arbetsgalopp. Lite stark i högern, men annars fin. Slutet gott, allting gott!
 
Elisa var kanonfin! Gick snabbare att rida rundan med henne eftersom hon skötte sig exemplariskt. Hon är ju väldigt mycket enklare än B, på ett sätt. På ett annat sätt är hon svårare eftersom jag måste använda muskler och "tekniker" som jag inte använder på B, vilket är ovant för mig. Men jag red skritt- och travövergångar, tempoväxlingar samt mycket ställning höger vs vänster. Sedan galopperade vi vägen hem, i båda galopperna. Hon var fin, men ganska stark. Får jobba med att verkligen sitta i sadeln och reglera tempot med rumpan, och inte använda för mycket hand. Men fin häst!
 
Skulle visa båda hästarna på bild idag, men kameran blev kvar i stallet. :-P

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

hihi kommer ihåg mammas varmblod när vi red ner till travet och han fick syn på travhästarna där och om det var trav den dagen med startsignalen då blev han helt tokig och super taggad, tycker det är fränt att dom inte glömmer bort sånt :)

2012-12-16 @ 21:23:25
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0