Skadad?

I fredags kom Bellie in med en knepig svullnad på utsidan av ena benet, där det även var värme. So far so good. Tänkte rida för att se vad som hände efteråt, för oftast går det över och är sånt som kommer och går. Lite värme här, lite värme där. Är det bestående är det såklart en annan sak. Men jag är långt ifrån lika nojig som jag varit tidigare.
 
När jag började undersöka saken mer så upptäckte jag att hon ju ömmade när jag klämde över vad jag då ansåg vara senan. Panik. Senskada...? (Åkte dit senare på kvällen och insåg att det inte var själva senan som ömmade) Ja, jag tog det iallafall på största allvar och satte igång processen med att kyla benet de första 48 timmarna som är viktiga. Ingen skillnad. Nu, två dagar senare kom jag dit igen (jag har jobbat) och fick se med egna ögon, och det har gått ner säkert hälften av svullnaden. Det var väldigt lite kvar. Ingen värme och ingen ömhet. Provocerade och hade mig ganska länge, och det var bara nån gång som hon började på lyfta benet (snarare av irritation kan jag tro). Så det går åt rätt håll absolut.
 
Tog ut henne runt travbanan och där skrittade jag henne för hand två varv, och travade två varv. Jag höll på DÖ. Haha. Vi körde övergångar och tempoväxlingar och hon var med på alla noter. Så sjukt kul! Hon följde mig blindt.
 
Iallafall, det vart ingen skillnad alls i skadan efter att hon rört på sig. Slängde på henne en back on track-padd och lindade, så får hon stå så över natten och så ska jag få rapport imorgon om hur benet då ser ut.
 
Så vi får helt enkelt se vad som händer och sker! :-)
 
Fredags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0