Markarbete

Idag har jag ridit lite markarbete med Bellie. Jag fortsatte med 8-voltsarbetet fördelat över hela ridplanen. Denna gång hade jag ett hinder på varje kortsida, på 40cm, och ett i mitten på 60cm med en galoppbom framför och en bakom.

B var supertrevlig att rida
fram idag, riktigt lugn!! Ja hör och häpna hästen var lugn (kanske för att jag var de?). Hoppade fram lite i trav och hon TRAVADE över, hahaha, hon blev inte ens upprörd elr nånting. Sedan hoppade jag i galopp och nån gång så kastade hon sig framåt men inte alls nämnvärt. Helt otroligt!!

Första ggna när vi red
hela 8an så blev de lite springigt och superdåliga vägar osv, slarvigt. Men på slutet så skötte hon sig prima!! Hon tog det lungt och vi kom rakt på alla hinder och landade i rätt galopp osv. SKITKUL! Fina fina hästen.

Så jag avslutade direkt
när sista 8an gick som jag ville. Travade av lång och låg och sen gick vi hem efter att vi plockat undan. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0