Finaste!

Mitt lilla hjärta igår, innan jag beslöt mig för att sadla av och strunta i ridningen. :-) Jag ville helt enkelt gå till botten med varför hon surar så när man spänner gjorden. Så ett bra tag höll jag på att provocera henne, och jäklar i min lilla låda vilka käftar hon har. Var fasen 10-15 cm mellan över- och underkäke när huvudet kom huggandes mot mig. Min lilla drake. Iallafall så slutade det med en massage istället, och sedan provade jag sadla om - inte en min. Så jag ska fortsätta forska vidare i detdär och vad jag hittade på henne. När hon kommer hem från betet ska även ET/massör få gå igenom henne och då ska jag bolla lite med dom.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Gissberg

Jag ser att Ballie oxå har sånna där "Trivselfläckar" på pälsen , Palle har oxå de :)

2012-07-25 @ 22:15:43
URL: http://brownstar.blogg.se
Postat av: Sofia Spelkvist

Jag fick tipset att massera min ponny jag hade då vid sadelgjorden och bringan, masserade och drog bringan utåt åt varsitt håll, svårt att förklara hoppas du förstår, det hjälpte henne att sura mindre vid sadling hennes spänningar kom pga av att hon hade sånna höga framben i ridningen och väldigt studdsig, hade väl träningsvärk ständigt haha

Svar: Ja jag har oxå fått gjort det i perioder då ET ansett att hon varit spänd i sadelgjordsstaden. :-)
Josefine Fred

2012-07-26 @ 01:00:01
URL: http://sofiaiaa.blogg.se
Postat av: My

Jag köpte ju en Amerigo i vintras som såg ut att ligga helt perfekt på ponnyn. Den låg helt still, den tryckte inte någonstans och var exakt den modellen RidIn rekommenderade till hennes rygg. Men det tyckte inte ponnyn. Hon började spänna sig och dra utt magen extremt vid sadling, var tydligt obekväm och i ridningen försvann framåtbjudningen.
Redan första gången jag red i Childericen var det som en annan ponny! Mer budning och mycket positiv. Spänningarna vid sadling försvann också. Och då kan jag säga att Childericen inte ligger alls lika bra som Amerigon. Men men, ponnyn har gjort sitt val.

Så prova runt lite andra sadlar för att se om dt kanske blir skillnad:). Du kan provrida min om du vill:).

Jag är rätt kär i mitt RbH schabrak! Dom är dyra, men de håller form toppen i tvätten och är som sagt supersnygga:).

Svar: Tack för tips! Men under våra 4 år tillsammans har hon varit precis likadan i varenda sadel. :-/
Då kanske man får skaffa ett sådant schabrak någon gång ;)
Josefine Fred

2012-07-26 @ 01:59:05
URL: http://mjeppan.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Min bitch biter alltid när jag drar sadelgjorden, nu har hon lärt sig att hon får bita på annat eller i luften istället för mig :P

Men det kanske kan vara muskeln där sadelgjorden ligger? Eller kanske hon brunstar :)? Behöver ju inte vara något specifikt, hoppas inte, men B har tur som har dig som ger henne det bästa!

Svar: Oj, såg inte detta förrän nu. Strul med blogg.se. :-P
Tror faktiskt inte det är nåt specifikt.. Idag gick de helt plötsligt prima att provocera och trycka o ha mig, och sen sätta på sadeln + gjorden var inga problem. Så... :-P Är nog bara sån hon är. Upp-och-ner i humöret :P
Josefine Fred

2012-07-28 @ 11:00:20
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0