....midsommar :-)

Kom inte på någon bättre rubrik. ;) Idag har B vilat, då jag ej hade tid att åka upp efter jobbet. For iväg på "midsommarfirande" och hade riktigt trevligt med E och hans släkt. Sen for vi runt som dårar på 4-5 olika affärer innan vi hittade en som hade öppet, shell. Hur skulle jag klara mig en fredagkväll utan godis liksom?!
 
Sitter och planerar morgondagens ridning. Har letat upp 4-5 enkla basicövningar som jag tänkte testa på. En i taget då såklart. Men jag kände verkligen sist jag red att jag (elr vi) behöver övningar att bara rulla på i. Upprepning. Senaste tiden har jag bara ridit runt impulsivt i paddocken och liksom inte haft någon tanke eller något att träna på, vilket förmodligen lett till min kassa ridning. Sist jag red så gick jag tillbaka till ett speciellt pass för G, i huvudet, och red precis som då. Och det ledde ju till något jättebra. Plus att jag många ggr konstaterat att B behöver upprepning för att komma till ro och avslappning på riktigt.
 
Så, som sagt. :-) Har letat upp några enkla övningar som jag ska testa på att jobba med. Och det jag (vi) behöver jobba mest på är någon övning som verkligen JAG kan öva på min hjälpgivning i, och där jag får tänka till ordentligt om hur jag sitter, hur jag använder mina ben, min blick, mitt överliv osv. Så det kommer nog bli riktigt bra. :-) Är peppad! Får se om det kmr bilder, beror på om jag får någon fotograf med mig. ;)

Kommentarer
Postat av: M

Kan du inte berätta om övningarna på bloggen så kanske man kan få något bra tips? :D

2012-06-23 @ 00:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0