Hoppträning

Idag har jag tränat för Gunilla. :-D Det gick jättebra! Red med Lina och hennes lilla rödmärr. ;) Jag är iallafall jättenöjd. Bellie var extremt stark, springig, spänd osv. när vi red fram. Det gick bättre när vi började hoppa iaf.

Idag har vi hoppat 1m!! :D Jag e så glad. Och grejen är att jag bara red på, utan ens ett MEN, utan att tveka minsta lilla. Vi rev dock med hennes söta små framben, men att vi red an och att ingen av oss tvekade är en stor grej! Vi försökte iallafall. :-) Och 90cm tog vi oss över flera ggr utan att riva, så det kommer nog i 1m oxå.

Jag har så många bra tips som rullar runt i mitt huvud just nu som jag fått av kära vänner. Bl.a att sitta kvar i sadeln ända fram, istället för att kasta mig fram och bege mig över hindret före Bellie vilket gör att vi trampar av på tok för tidigt. Men det hände bara en enda gång idag.

En annan sak som jag
har upprepandes i mitt huvud är att halvhalterna MÅSTE fungera. Och en tredje sak är att jag ska sätta mig bak ungefär 5cm till i sadeln, och lägga fram handen 5cm. DET är något som funkar helt galet bra då jag annars lutar mig framåt och tar handen till mig.

Jag kommer till ridning
på ett helt annat sätt känner jag. Och även om vi gör nåra missar så försöker vi, och jag tycker vi gör framsteg i princip varenda träning just nu så jag är övertygad om att vi är på G!

Det kommer strax en film, fick tag på en kameraman. Linda Laurin ställde upp, tack!! :-)

Kommentarer
Postat av: Erica

Kul att det fungerar :) jag har också samma problem att jag gärna går före i sprången. Sjukt svårt att bli av med.



Ett annat tips är att om man höjer handen ökar man avsprångspunkten och lägger man ner den så kommer man närmare hindret! ;)

2012-03-20 @ 18:32:58
URL: http://tillhast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0