Marianneträning

Idag har jag hopptränat för bästa Marianne Bäckström. Lina hämtade ut mig och Bellsan precis som sist, hur snällt som helst! Och Bellie klev rakt på transporten både dit och hem, hon bara följer med mig in. Behöver inte ens lägga tryck i grimman. :-) Hihi. Good girl.

Träningen gick bra. Bellie var väldigt spänd och taggad idag (kanske för att jag var spänd och stressad imorse?) men jag tror jag löste det ganska bra. Dagens övning bestod av styrketräning på 8 studs på raken. Så många har jag aldrig hoppat, har bara hoppat med galoppbom emellan varje och då har jag oftast flugit av nånstans i mitten, haha. Så lite nervös var jag allt för hur det skulle gå. Gick prima! En gång blev lite tokig och då tittade hon till på nåt hinder men sen flöt det bara på.

I början var hon skitstark och det gick alldeles för fort, men på slutet var hon betydligt lugnare och mer lätthanterad över studsen. :-)

Jättenöjd! Kommer tyvärr ingen film idag. :-) Nu ska jag göra mig klar och åka till skolan. :-) Seeya!

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

8 studs och jag skulle DÖ haha..Nä men seriöst jag vill bara säga att jag tycker du är duktig med dina rädslor =)Önskade att jag själv hade lite mer jävlar anamma när det kom till hoppningen.

mvh/Q

2012-03-14 @ 20:19:41
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Emma

Härligt att det gick så bra på träningen, och alltid lika kul att höra att det flyter på lika bra med lastningen! ;)

2012-03-14 @ 20:47:02
URL: http://www.stallpäärni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0