Quantas

Quantas och jag tog oss ett väldigt mysigt morgonpass. Solen sken och inte ett moln på himlen. :-) Red längs vägarna på ett litet dressyrpass. Fokus låg som vanligt på övergångar, då han funkar riktigt bra med de. Skritt och trav. Sen tog vi en galopp uppför galoppbacken, lite mindre än halva den. Han var ju hur mysig som helst!! Jag lät honom galoppera i fritt tempo, men han valde att vara hur lugn som helst. Haha. Jag brukar inte galoppera på honom, har gjort det vid hoppning bara.

Sen på hemvägen fortsatte jag med övergångarna, och då började han komma igång. Det krävs väldigt mycket uppvärmning innan han kommer loss i kroppen. Så han började på o jobba jättefint i skritten bitvis, och det fick vi med oss även i travövergångarna några ggr oxå. Så jag är jättenöjd med honom.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh så mysigt!

2012-03-07 @ 12:36:49
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0