Gårdagens uteritt

Red ut en sväng igår, var riktigt peppad på ett dressyrinspirerat pass. Bellie var egentligen jättefin när jag red fram, men jag hade prestationsångest och var stressad och därmed spänd, så jag sabbade chanserna att få ett bra pass typ. Men övade lite tempoväxlingar i traven, nedsittning, och herregud vad fin hon var där. Gick att korta henne jättebra i traven, med små hjälper och utan att hon blev trippig. Jättekul verkligen!

När vi kom upp till galoppbacken i skogen blev de andra bullar... jag tog tre vänstergalopper men fy vad stark hon blev, och tokspänd! Försökte så gott jag kunde med att vara mjuk i handen, men hon tog ba bettet och ångade iväg så det var lättare sagt än gjort.

Från och med nu blire ingen
galopp på det stället tills hon börjat lugna ner sig. :-)

På hemvägen tog vi nya
tag, och då gick de mkt bättre. Fortsatte med tempoväxlingar och de gick ganska så bra. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0