Skrittur

Var tänkt att B skulle vila idag, för jag var så extremt trött. Skulle egentligen åkt hem direkt, och inte åka till stallet. Men var så sugen så for ut ändå. :-) Malin var precis påväg ut och skritta Fisen, så jag hakade på med Bellan i grimma och barbacka.

Var tänkt att det skulle bli
en långtur, men efter cirka 30 min börjar Fisen vrålhalta, och vi hittar en spik i hennes stråle. Jag får ringa hovis och kuta till närmaste granne efter en hammare. Efter ett tag får vi ut spiken, och hon slutar halta på direkten tack o lov. De kom en massa blod, men de såg fint ut när vi kom tillbaka till stallet igen. Och ingen hälta alls på Fis tack o lov.

Bellan skötte sig väl,
tills vi kom till det farliga staketet vid kyrkogården. Jag har ju skrivit nu några ggr att när hon tycker något är läskigt nu så tjurar hon ihop TOTALT. Och vad händer inte? Jo, hon tjurar ihop totalt. Jag fattar verkligen inte varför.. :o Och blir jag "sur" på henne och säger "Men Bellie kom igen gå nu" och typ driver lite, antingen med ben eller endast med röst-  så blir hon fly förbannad på mig och sätter sig riktigt på tvären. Slänger sig, krummar ihop sig och laddar för att vända hemåt osv. :s Och jag får inte säga nånting för då blir hon tokig. Jag sitter bara och asgarvar åt henne för hon är som en tjurig 4-åring.. :o Utmanade ödet idag och tog en pisk i form av en gren, och la på lite försiktigt haha. Hon blev först värre, men hon insåg att jag inte var nå arg så efter en stund gick hon faktist.

Grejen är att hon ser så
sjukt nonchalant ut när hon gör såhär, och så fort jag ber henne gå förbi de läskiga så blir hon som sagt fly förbannad. Och när jag slutar så tar hon fram örona och liksom tittar runt på massa annat som hon tkr. Och sen går hon förbi de läskiga, något skeptisk, men sen äre liksom inge mer med de? Varje gång funderar jag ju på om hon har ont, men samtidigt.. Detta händer endast vid ställen där hon normalt tittar LITE. Hon brukar aldrig göra nån grej av en läskig sak... förutom nu. Så.. ja. Hon ska ju som sagt in på vet.koll inom någon månad, så vi får la se då. :-)

Allt detta började en gång i paddocken, då hon vägrade gå nära ena kortsidan av paddocken. Och efter det så har hon tagit till denna metod så fort hon anser att något är riktigt farligt.. :s Och en gång när hon blev lämnad utav Q, med en annan häst (vi red). Men de kmr främst fram när hon ser något "farligt".

Kommentarer
Postat av: Erica

Haha man kan riktigt se på Grålle när han är tjurig. Han höjer huvudet och lägger öronen lite bakåt. Och ögonen är riktigt tjuriga. Han ser sjukt trotsig ut i sådana tillfällen! :p

2012-05-28 @ 20:43:24
URL: http://tillhast.wordpress.com
Postat av: Camilla- Äntligen tillbaka i bloggvärlden

Sv: Men det är ju skönt iaf att några kan hjälpa dig underhållsrida henne så det inte blir helt vila. :)

2012-05-29 @ 09:32:29
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Tilda Sjölinder

Men herregud, vilken människa!! :O

2012-05-29 @ 18:33:29
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0