Benskydd

Igår så klickade jag hem ett par benskydd åt Bellan, såna som jag länge velat ha. Jag tokälskar skydd med såndär oelastisk kardborre ni vet, inte sån som är på vanliga skydd utan som går som en kardborre-rem som man trär igenom ett "hål" och sen fäster man den. Jag älskar verkligen dom för jag kan spänna om mina skydd 30 ggr bara för att jag är osäker på om jag spände den ena hårdare än den andra osv. Och alla sömmar osv. på skydden måste vara lika på båda sidor när jag spänner dom. Och har jag såna med oelastisk kardborre blir de så mycket lättare!
 
Iallafall. Letade som en dåre efter såna som Hööks hade för superlängesen, som fanns i brunt och rött. Hittade ett par för ett halvår sen som jag köpte, men när dom kom hem så var de första jag fick göra att laga alla fyra skydd. Och dom är sjukt slitna och trasiga ändå, sånt som inte går att laga. Hur less blir man inte?! :o Hade fått veta att de var välanvända, men inte trasiga och absolut inte att dom alla fyra var i behov av lagning! >.<...
 
Så igår hittade jag ett bra tillfälle att slå till på ett par nya. :-D Dom kommer nog denhär veckan hoppas jag, annars i början av nästa vecka. Återkommer då! Spännande :-D Blir fasen till o kassera dom andra :o.. Eller så får jag skänka bort dom. (Y)
 

Framskydden här är de som ska väck, samt likadana bakskydd ;)

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag har sånna eskadron! Skitbra oftast! Och snygga :) Men när det blir kallt på vintern tycker jag att de skaver på benen. Både Grålle och min ponny som hade liknande skydd fick småsår som började blöda och sprack så fort det blev kallt :(

Svar: Jaså? Har aldrig sett såna från Eskadron :o Har haft ett par Eskadron men dom satt tyvärr för tight på Bells.. :/ MEN GUD :O Aldrig vart med om att dom får skav o sår av skydden.. ;o
Josefine Fred

2012-10-24 @ 11:03:21
URL: http://kickarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0