Dressyrhästen!

Idag tror jag tametusen min häst är född till fel ändamål, haha. Eller ja, det vet vi ju redan eftersom hon inte var nån stjärna inom travsporten, men idag var hon värd att kalla sig dressyrhäst! Hihi.
 
Jag och Mallan bestämde oss för att ta en liten fotodag idag, så vi gjorde hästarna fina med lindor och grejer och sedan red vi ner till fotbollsplanen för dressyr. Gick så jävla bra med Bellis idag! Och jag hade ställt in mig på "det värsta", att få göra de bästa av situationen. Tvärtom, hon var galet fin. Med på noterna från att jag tog tygeln. Enda hon inte tyckte om var avsaktningar, haha.
 
Red tempoväxlingar i trav och galopp och hon lyssna skitbra. Red lite utåt- och inåtställning vilket gick bra och gav mycket. Sen i galoppen så kunde jag i princip för första ggn rida övergångar trav/galopp utan att hon flippar ut! Förstå... Min häst fick inte damp eller blev överdrivet spänd emellan galopperna, utan de räckte att jag red på i ett aktivt tempo i traven så väntade hon på mig och jag kunde ge ny galoppskänkel utan problem. Happy girl!
 
Ja, hon var alltså fin genom hela passet. Och denna gång så avslutade jag inte direkt, utan jag fortsatte rida och njuta! För nu har hon börjat vara fin så ofta, så då är det dags att ställa mer krav. Så jag e skitnöjd!! :D Kommer jättefina bilder sen oxå. :-)

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Nyfiken på bilderna :D

Svar: :D
Josefine Fred

2012-10-08 @ 19:37:26
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Louise

sv: tack :) Jobbar mycket med gymnastik övningar när jag inte åker och iväg och tränar :) jobbar mycket med stuts, galopp bommar och fem och halvan :)

Svar: Kanon! :D
Josefine Fred

2012-10-08 @ 20:31:48
URL: http://kingofdarkness.blogg.se
Postat av: moa

super sugen på att se bilderna ;) när kommer dom komma upp då?! :D

Svar: Hihi :D Ja du lite senare idag hoppas jag!
Josefine Fred

2012-10-08 @ 20:31:55
Postat av: Emma

Åh vad härligt pass det låter som! :) Såna pass kan man leva på lääääänge! :D

Svar: Verkligen! Dessa kommer inte alltför ofta, haha :D
Josefine Fred

2012-10-08 @ 21:19:07
URL: http://www.horsesalovestory.se
Postat av: Caroline

Härligt med såna pass när allt bara flyter på :)

Svar: Ja verkligen ;D
Josefine Fred

2012-10-08 @ 22:13:48
URL: http://skimmelsto.blogg.se
Postat av: Sari

Så roligt att det gick så bra idag! Ibland sker det under, och då är det bara att njuta. Det verkar som att många har haft det tufft en period, har säkert med pälsfällning/ sättning att göra.. Jag hoppas också på att få se dina fina bilder snart!

Svar: Ja de är riktigt kul!! :) Jo de kanske har med de o göra.. who knows! Hihi dom är ute nu, en del av dom =)
Josefine Fred

2012-10-08 @ 22:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0