Önska rubriken: "Så gör jag i ordning bellie i stallet"

"Så gör jag i ordning bellie i stallet"
 
Först tar jag såklart in henne och stallar upp henne på gången. Ibland får hon gå in i boxen först och kissa. ;) Är hon lerig tar jag först min underbara Magic Brush och drar av all lera. Därefter har jag alla mina borstar som är ifrån "Borstiq Farm", alltså naturborstar. Använder inget annat.
 
Först har jag en vanlig borste som tar bort de synliga och yttre lagret. Sedan tar jag en extremt mjuk borste till huvudet som hon oftast doppat i höbalen! ;) Borstar sedan av all lera från hovarna. Efter det kratsar jag ur hovarna, borstar ur dom och sprayar på äppelcidervinäger då hon har lite röta, samt i förebyggande syfte. Om hon har väldigt spånig svans så reder jag ut den efter att jag kratsat ur hovarna.
 
Slutligen så tar jag och ryktar igenom hela henne så att hon blir blank och fin, och ibland kan jag som ytterligare en finish använda mig av min supermjuka borste som tar bort de sista.
 
Man och pannlugg borstar jag sällan. Likaså svansen, men den tar jag åtminstone någon gång i veckan.
 
Ska jag ut och rida så slänger jag på sadel, eventuella skydd och slutligen tränset. :-)
 
Bellson inför en promenad, med reflexskydd på :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0