Galoppklättring

Imorse klev jag upp kl 6, till ett smattrande på taket.. REGN. Skoj. Buss. Släppa ut hästar. Jippi.
 
Det gick iaf bra, för tack o lov var de inge spöregn. :-) Tog endast 30 min att få ut 10 hästar och tog på 8st täcken. Sköööönt! Slipper dessa hemska hönät nu, haha. Det tog sån tid och var så drygt att hålla på med på morgonen.

Tog mig en uteritt efter lite övervägning, tänkte först skita i de. Men vi red till galoppbacken, och hon var kanonfin! De går verkligen bättre o bättre varje gång i galoppbacken och idag var inget undantag! Vad stark i rygg och bakdel hon blir för var gång i galopperna. Hon orkar bära sig mer och mer och i ett behagligare tempo :-)
 
Sänkte ner tränset ett hål idag, och ja... antingen så vare det som gjorde att hon kändes så trevlig idag, för hon var betydligt mindre tjaffsig i munnen, eller så var det hennes dagsform. Jag testar vidare! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0