Markarbete

Idag blev det markarbete i ridhuset för Bellisbus. Jag hade fått i hemläxa att träna på att hon skulle landa i rätt galopp efter hinder, så jag körde lite galoppombyten på medellinjen helt enkelt. Och det gick riktigt bra!! Trots att B var spänd och skakade idag pga regnet. Jag masserade ryggfileérna tills de slappnade av innan jag sadlade. :-)
 
Hon var väldigt taggad idag, men hyffsat fin att rida fram. Låg på en del, men inget väldigt nämnvärt. Galopperna kändes fina idag båda två, alltså även högern tyckte jag att jag fick till bra. Fokuserade på att verkligen SITTA i sadeln och inte lämna sadeln med rumpan, samt att tänka på att jag ska ha lika bra hållning i galoppen som i traven, för de är nåt jag är dålig på. I galoppen blir det plötsligt okej att sitta som en pung.
 
Iallafall, jag började att ha en upphöjd bom på mellersta på sockerbitarna, och hon bytte klockrent!! Det var 2 ggr av ganska många som jag inte fick med hennes bakben så hon bara bytte fram, men annars bytte hon bakifrån och fram. Woho! Jätteglad tjej liksom.

Provade sen lägga ner galoppbommen till lägsta på sockerbiten, men då fick vi lite svårare att plocka med domdär bakbenen, så bytet skedde framtill bara. Men när jag fått ett par rena byten i varje varv så gav jag mig. :-)

Är jättenöjd! Ska träna vidare på detta, och mycket viktigt att jag själv alltid tänker på hur jag ger hjälperna osv. För de sitter med all säkerhet i hur jag rider. :-) Men iallafall, jag blev riktigt impad över hur otroligt bra det gick över mellanhöjds-hindret. :-D
 
Sen är jag inte riktigt mig själv nu.. Jag ska vara ärlig, jag är sjukt nervös inför en tävling jag gett mig in på på lördag. En Pay and jump, på 80-90cm. Jag håller på att bajsa på mig. Jag skakade som ett LÖV när jag skickat iväg anmälan, och sen dess har bara tävlingen gnagt i mitt huvud vilket gör mig orkeslös och "borta" i huvudet. Jag kommer inte ihåg vad jag gör/gjort elr nånting, och känner mig allmänt trött. Försöker verkligen tänka positivt, och ja.. jag SKA fixa att tänka positivt oxå. :-) För de kommer gå awesome!! För vi har tävlat på dessa höjder till o med, och spärren som sätter sig bara för att de blir ett arrangemang ska BORT. Vi ska fixa ett :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Det kommer gå jättebra ska du se! :)

2012-09-26 @ 21:30:16
URL: http://kickarn.wordpress.com
Postat av: Ord & inga visor!

Pay and jump..Se det som just det..Du betalar för att hoppa hinder på en bana.Mer än så är det ju egentligen inte heller.*pepp pepp* =)
mvh/Q

Svar: Ja, tänkte precis så senast igår.. :-D Vi ska fixa de!
Josefine Fred

2012-09-26 @ 22:30:23
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: fia

Det kommer ni fixa galant

Svar: :)
Josefine Fred

2012-09-26 @ 22:54:28
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se
Postat av: Caroline

Det kommer gå bra :) du vet ju att ni kan! :D

Svar: Jaa :)
Josefine Fred

2012-09-26 @ 23:05:30
URL: http://skimmelsto.blogg.se
Postat av: Linnea

Vart?

2012-09-27 @ 12:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0