Quick fix + jogging runt travbanan

Tusen tack för er hjälp i inlägget om tränset. Jag for iväg och köpte två bett för typ 500:-, man ba JAAA :) Superkul. Köpte gigantiska bettringar, så jävulskt fult.
 
Väl i stallet beslutar jag att testa mitt knep om att ta en snokrem och göra om till en bettrem. Granskar bettremmen och snokremmen och de är i princip identiska = PERFEKT. Så jag klippte av snokremmarna, gjorde lite nya hål och VOILA! Tränset sitter exakt på plats där det ska. :-D = Lycklig Jossan!
 
För tillfället går det dock inte att känna så mkt på B, för hon är mer vild än tam just nu. Hur taggad som helst, tredje dagen i rad. Nu börjas de. Hujeda mig.
 
Red i alla gångarter på travbanan ikväll, i lång och låg form. Ett litet joggingpass för o bara stämma av. Och så fort jag tar tyglarna så börjar hon slappna av och jobba, i alla gångarter. Hur stabil och trevlig som helst, förutom att hon var så jädra taggad och därmed tuggade frenetiskt med munnen. I övrigt kändes hon fin! Galoppen var fantastisk, bättre än någonsin. Jag övade på att komma ner i sadeln och inte knipa med benen och de gick tametusan skitbra, allafall i vänster varv. Höger e svårare då hon blir lite fyrtaktig. Men jag hittar säkert känslan snart. Iallafall, hur taggad och knepig hon än är så känner jag skillnad med tränset. Såhär stadig har hon aldrig varit i formen, och såhär lätt att ställa till höger har hon heller aldrig varit.
 
Hon jobbade på i en kanontrevlig form i galoppen. Förutom att hon ligger på och blir stark, men de blir bättre och bättre.
 
Finafina B!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0