Tävlingsdebut

Idag var alltså tävlingsdebuten på hela två år för mig och B. Lokalt :-) Sen dess har vi kört CR på 60, 70 och mestadels 80cm. Några enstaka 90cm. Senast lokala tävlingen för oss var en 90 cm A, och vi vägrade ut oss på fjärde hindret pga min passiva ridning då jag var så rädd. Idag tog vi revansch jävlar anamma!
 
Min häst var klockren hela dagen. Lastning, inga problem. Framridning, hur fin som helst!! Rakt igenom. Skritt, trav, galopp osv. Hur mjuk o trevlig som helst. När vi började hoppa fram, lika fin där. Och jag hade en inställning som heter duga. Fyfasen, den ska jag behålla. Idag RED jag. Och idag var första hopptävlingen som faktiskt varit riktigt ROLIG för mig. Det är inte kul att sitta och vara rädd. Nu hade vi KUL!
 
Banan, en 90cm avd. B gick klockrent. Hon tittade lite men jag red, och vi kom rätt på i princip alla hinder! Vi var i ett hinder men bommen låg kvar. Jag var så jädra stolt när jag hade hoppat sista hindret.. Fyfasen. När jag kom ut ifrån ridhuset började jag gråta.. Alla mina känslor som jag samlat på mig. Min fina fina häst. Jag är så himla stolt över oss båda. <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anni

Åååh, GRATTIS!!! Fan vad roligt! Ni har verkligen förtjänat det :DD

Svar: Tack Anni!! :D Det känns så jädra bra :D
Josefine Fred

2013-04-07 @ 15:15:09
URL: http://Teamoveson.blogg.se
Postat av: Emelie

Fyfan vad bra ni är!!!! GRATTIS :D

Svar: Tusen tack :-D
Josefine Fred

2013-04-07 @ 18:09:00
URL: http://semlur.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Det var verkligen värt att kliva upp den tiden för att se er premiärtävling.Glad att jag åkte och jätteglad för er skull.Ett bevis på att skam den som ger sig! :)

Svar: Hihi gullig du!! :D <3
Josefine Fred

2013-04-07 @ 18:36:35
Postat av: Sari

Grattis! Grattis! Det va superfint hoppat! Så roligt att det gick så bra för er!

Svar: Tack :-D
Josefine Fred

2013-04-08 @ 10:11:08
Postat av: Ylva

Men GRATTIS, vad roligt!!

2013-04-09 @ 21:46:09
URL: http://www.ylvablom.se
Postat av: Maja

Åh! <3 Har suttit och tittat på filmen minst 15 gånger nu, fyfan vad duktiga! Kan knappt fatta att hon är en travare!!!!

Svar: Haha naw :D Gullig du är! Tusen tack :D
Josefine Fred

2013-04-15 @ 14:10:27
URL: http://majaahliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0