Det vänder fort! ;)

Idag blev det lite impulsivt en dressyrlektion för My. Det var jättelängesen jag red för My, och jag känner att jag behöver en liten puff i baken nu igen.
 
Gick jättebra rakt igenom! B var väldigt avslappnad och med, och jag kände att hon var genomriden från igår, särskilt högersidan som jag nästan inte behövde traggla med nånting. Hur sjukt är inte det?! Härligt att jag kom åt någon punkt där igår iaf. ;)
 
Vi tränade på allt möjligt. Tempoväxlingar, övergångar, mellantrav, mellangalopp, snett igenom, volter, allt. :-) Sedan började vi med förvänd galopp idag, vilket vi är mer än redo för. De gick jättebra de oxå. :-)
 
Vi behövde detta, eller jag gjorde iallafall. Känns skönt!
 
Fick My att fota lite oxå, hehe. ;) Travbilderna är från avtravningen där vi strävade efter lång, låg och rund form.

Kommentarer
Postat av: tanja deimo

sv ang täcke.
Hej! Jag är super nöjd med täcket, det är absolut det bästa regntäcket jag haft. Har inte behövt använda det fler än en gång i sommar men den gången la jag på täcket när klockan var nio på morgonen kom hem vid fem och skulle åka direkt på tävling tog av täcket och min häst var helt torr. Eftersom täcket är lite stort åt henne så glappar det lite i bogen så där brukar hon vara lite blöt men annars så håller täcket helt emot regnet trots långa timmar. Det kan läcka in pytte lite vatten i sömmarna men annars så är det helt torrt. Älskar täcket och skulle aldrig byta ut det. :)

2013-08-21 @ 15:12:58
URL: http://fillstastallet.blogg.se
Postat av: Lina

sv: Japp, sadeln ligger i bakvikt. Inte min häst som sagt så jag kan inte direkt köpa en ny sadel åt honom :p Har sagt till ägaren flera gånger så hon vet om det och har köpt en ny allroundsadel, men den fanns inte i stallet när jag skulle rida så fick bli den gamla dressyrsadeln :)

2013-08-21 @ 17:02:11
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0