Dressyr

For över med lilla donnan min till Färsta och dressyrade lite ikväll. Hade med mig Mallan och Fannie, med Mallan som fotograf. ;)
 
Det gick ganska bra idag. Fokuserade bara på att hon skulle vara lugn och ridbar i alla gångarter, och det gick väl helt OK. Efter några galopper blev hon spänd och taggad, och var ganska svår att få lugn igen. Så jag fick komma på med lite andra övningar och hitta sätt för att hon skulle koppla av, och bitvis gick det bra. Fick till en väldigt trevlig trav bitvis. :-)
 
Avslutade med lite travlängningar och galopparbete, där hon arbetade ganska bra. Vi kom inte riktigt igenom med högersidan idag, men så är det ibland. Jag är nöjd! Till veckan sätter vi igång och tränar igen troligtvis.
 
Hade mina nya skor + chaps idag, och jag kunde INTE rida. Fy gröne, satt och störde mig på dom. Fick inge fotstöd eller nåt, så fötterna dinglade omkring och jag stod på tå. Så dom skorna säljes.... Chapsen blir kvar.
 
Bilder kommer! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0